Sunday, June 25, 2017

Selepas tular gambar ahli PKR angkat sumpah...

25/6/17

PAS Kelantan berharap hasil “positif” akan diperoleh berkaitan kedudukan ahli majlis PKR di negeri itu, terutama selepas penularan gambar terbaru menunjukkan dua anggota parti itu mengangkat sumpah baru-baru ini.

"Pelantikan itu lama dah. Saya dah tandatangan pelantikan itu pada 3 Mei lalu. Tetapi sehingga hari ini masih ada beberapa orang yang belum tandatangan sebab arahan presiden parti PKR.

"Itu arahan presiden (PKR) dan kita kena rai. Kita faham arahan presiden itu mesti ada sebab-sebab tertentulah. Cuma saya difahamkan ada maklumat terbaru melalui perbincangan yang dibuat baru-baru ini antara PKR.

"Jadi, sempena Ramadan ini kita berharap ada perkembangan terbaru dan kita harap ahli majlis PKR terus kekal sehingga pilihan raya ini dan menjalankan tugas mereka sebagai ahli majlis," kata exco Kelantan Datuk Abdul Fattah Mahmod.
Seorang pegawai kanan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) pada Rabu lalu memuat naik gambar dua pemimpin akar umbi PKR mengangkat sumpah sebagai ahli majlis daerah di Facebook.

“Tahniah kerana dapat membezakan antara kerjasama politik dan kerjasama membangunkan negeri Kelantan," tulis Zamakhshari Muhamad.
Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR Kelantan Ab Aziz Ab Kadir ketika dihubungi Malaysiakini semalam mengesahkan perkara itu untuk kawasan pasir Mas dan Bachok.
Malaysiakini

No comments:

Post a Comment