Wednesday, August 16, 2017

Lelaki Ini Mengaku Makan Elektrik sebagai Makanan Sehari-hari

16/8/17
Naresh Kumar mengaku mengonsumsi listrik sebagai makanan sehari-hari (Foto: Cover Asia Press/Youtube)  
Naresh Kumar mengaku mengonsumsi elektrik sebagai makanan sehari-hari (Foto: Cover Asia Press/Youtube)
MUZZAFARNAGAR – Seorang lelaki India bernama Naresh Kumar mendakwa diberi anugerah yang unik. Lelaki asal Muzzafarnagar itu tidak hanya kebal terhadap aliran elektrik , tetapi juga mengaku boleh mendapatkan tenaga dari tenaga elektrik sehingga tidak perlu makanan untuk bertahan hidup.Naresh Kumar berkata, dia menyedari kekuatan aneh itu secara tidak sengaja. Lelaki berusia 42 tahun itu pernah menyentuh kabel bertegangan tinggi secara tidak sengaja ketika bekerja. Normalnya, seseorang akan terkena kejutan. Akan tetapi, tidak ada apa pun yang terjadi para Naresh.

Kebanyakan orang akan bersyukur tidak mati akibat  kejutan elektrik. Namun, Naresh justru mengeksplorasi kemampuan supernya itu dengan menyentuh lebih banyak kabel. Ia kemudian sedar dapat menggunakan elektrik sebagai alternatif penghasil tenaga selain dari makanan. 

“ Bila saja saya merasa lapar dan tidak ada makanan di rumah, saya pegang saja kabel elektrik. Dalam setengah jam saya sudah merasa kenyang. Saya makan elektrik seperti makanan biasa,” terang Naresh Kumar, seperti dimuat Oddity Central, Rabu (16/8/2017). 

“Saya boleh menyentuh berbagai alat elektronik seperti televisyen, mesin cuci, dan peti sejuk dengan tangan kosong dan tidak ada dampak apa-apa. Malahan, benda-benda tersebut membantu saya meraih tenaga. Saya fikir 80% dari tubuh saya terdiri dari elektrik sekarang,” sambungnya. 

Naresh begitu terobsesi dengan kemampuan super tersebut sehingga rumahnya dipenuhi dengan kabel elektrik. Dengan demikian, ia boleh mengisi tenaga bila-bila saja  . Isteri Naresh tidak  dapat berbuat apa-apa meski kabel-kabel itu sangat berbahaya bagi dirinya dan anak-anak. 

“Tidak ada saklar. Anak-anak dan saya kadang takut kami akan tersetrum. Tetapi, kerana dia begitu terobsesi dengan kabel terkelupas maka kabel-kabel ini dibiarkan begitu saja. Dia bahkan boleh menggunakan tangan kosong untuk menyalakan atau mematikan barang elektronik,” tutur isteri Naresh. 

Kumar faham dirinya unik dan tidak semua orang boleh melakukannya. Ia juga sedar bahwa isterinya tidak terkesan dengan kemampuan super tersebut. Foto dan video mengenai Naresh Kumar menyebar dengan cepat di internet. Ia lantas mendapat gelaran sebagai Manusia Bola Lampu.

No comments:

Post a Comment