Sunday, September 10, 2017

Songkok tinggi, baju Melayu Merah ikrar tentang Umno

 | September 10, 2017
Kira-kira 5,000 hadirin berikrar menyelamatkan negara daripada pentadbiran Datuk Seri Najib Razak sempena ulangtahun pertama PPBM malam tadi.
mahathir-mohamad-ppbm-ulangtahunMUAR: Bersongkok tinggi, baju Melayu dan berkain sampin merah memperlihatkan semangat perjuangan Melayu yang sinonim dengan Umno oleh kira-kira 5,000 hadirin di Dewan Y Square Connexion malam tadi.

Bezanya tidak kelihatan “keris” yang menjadi lambang Umno, sebaliknya deretan bendera “bunga raya” PPBM tersusun di sepanjang jalan pintasan Muar-Bakri.
Tun Dr Mahathir Mohamad yang sebelum ini merupakan presiden Umno kini berucap atas kapasiti pengerusi PPBM menggesa agar parti lama ditumbangkan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Laungan “Hidup Umno” dan nyanyian lagu “Bersatu Bersedia, Berkhidmat” di dalam dewan, digantikan dengan laungan “Hidup Bersatu” dan lagu “Perjuangan Kita” yang merupakan lagu rasmi PPBM.

Menjadi parti tunggal untuk Bumiputera dalam blok pembangkang Pakatan Harapan, Dr Mahathir menyeru agar ahli-ahli PPBM bersamanya memulihkan negara daripada “dibinasakan” Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
FMT

No comments:

Post a Comment