Monday, November 20, 2017

Akhirnya dapat juga mereka berkahwin apabila salah seorang tukar jantina

  20 November 2017 

https: img-k.okeinfo.net content 2017 11 20 18 1817045 pengantin-wanita-ganti-kelamin-pasangan-di-thailand-akhirnya-bisa-menikah-yjBqEtTiLP.jpg  
Foto: Coconuts

BANGKOK – Sebuah kisah cinta tak lazim dijalani oleh pasangan dari Thailand yang akhirnya boleh berkahwin  setelah salah seorang dari mereka melakukan pembedahan tukar kelamin. Setelah lima tahun menjalin hubungan asmara, pasangan itu merayakannya dengan mengadakan sebuah pesta besar.

Anurak Inno, 23 tahun dan Monchai Saentongsuk, 35 tahun baru saja melangsungkan pesta perkahwinannya setelah lima tahun menjalin hubungan. Kisah mereka bermula ketika keduanya bertemu di sebuah perusahaan pengepakan daging sebagai lelaki. Monchai sangat menikmati bekerja dengan Anurak dan merasa lelaki itu dapat mengerti dirinya. 

Diwartakan Coconuts,  20/11/2017 , pada akhirnya, Monchai memutuskan untuk melakukan pembedahan tukar  kelamin tahun lalu dan membuat Anurak bahagia. Mereka kemudian menikah dan berusaha menunjukkan kepada semua orang bahwa cinta mereka tidak memiliki batasan.

Meski  pembedahan tukar kelamin merupakan sesuatu yang umum di Thailand, undang-undang di Negeri Gajah Putih tidak mengakui adanya pernikahan sesama jenis. Operasi pergantian kelamin mungkin jadi pilihan bagi pasangan seperti Monchai dan Anurak yang ingin meresmikan hubungan mereka.

No comments:

Post a Comment