Saturday, February 17, 2018

Wanita maut kulit kepala terkoyak dipintal tayar go-kart

17/2/18

 
PANCHAKULA - INDIA. Seorang wanita maut apabila kulit kepalanya terkoyak selepas rambutnya dipintal tayar go-kart dip

Seorang wanita di Negara  Haryana, India, meninggal dalam situasi menyedihkan   setelah rambutnya tersangkut di roda gokart ketika  bermain di sebuah taman hiburan.  Wanita  itu , Puneet Kaur  sempat dibawa   ke rumah sakit terdekat tetapi nyawanya tidak dapat diselamatkan. 

Perempuan berusia 28 tahun itu datang ke taman hiburan bersama keluarganya. Polis  mengatakan,mangsa sedang  bermain gokart bersama suaminya saat kejadian. Kerana rambutnya tersangkut di roda dan gokart terus melaju, kulit kepalanya tercabut hingga korban mengalami cedera parah.

“Penyebab pasti kematiannya belum jelas. Tetapi, kita akan tahu setelah menerima perincian dari laporan post-mortem,” ujar seorang anggota  polis setempat, mengutip dari BBC, Jumaat (16/2/2018). 

Pihak taman hiburan langsung menutup arena bermain gokart untuk memudahkan polis  melakukan penyiasatan. Hingga kini pihak  polis  belum melakukan penangkapan terhadap pihak yang dianggap bertanggung jawab. Sebab, korban sudah mengenakan helmet dan rambutnya sudah diikat ke atas.

 Pengurus arena gokart, Sushil Kumar mengatakan, pasangan suami isteri itu sudah mengikuti semua standard prosedur keselamatan untuk bermain gokart. Puneet Kumar bahkan sudah mengenakan helmet sesuai standard. 

“Kami memberikan gelang getah untuk mengikat rambutnya dan helmet yang sesuai standard kepada korban. Itu murni kecelakaan,” terang Sushil Kumar.
“Saya dan isteri sedang asyik bermain gokart. Tiba-tiba, ikatan rambutnya terlepas dan saya mendengarnya berteriak. Saya tidak tahu kualiti   gelang getah serta helmet yang diberikan pihak pengelola kepada isteriku,” ujar suami korban

No comments:

Post a Comment