Monday, June 25, 2018

Marah kerana masakannya selalu dikritik, suri rumah ini racuni 5 anggota keluarga

  25 Jun 2018  

https: img-o.okeinfo.net content 2018 06 25 18 1913582 kesal-masakannya-selalu-dikritik-ibu-rumah-tangga-di-india-racuni-5-anggota-keluarganya-k8Zy75MaBa.jpg 
Gambar hiasan
NEW DELHI – Polis India menangkap seorang wanita berusia 28 tahun yang dipercayai telah meracuni makanan sehingga mengakibatkan kematian sedikitnya lima orang dan menyebabkan 120 orang lainnya dikejarkan ke rumah sakit di Negara  Maharashtra. 

Insiden mengerikan itu terjadi minggu lalu di Desa Mahad, Daerah Raigad, sekira 75 kilometer dari Ibu Kota Maharashtra, Mumbai.

"Setelah lima hari penyiasatan yang intens, kami menangkap suri rumah   Pragya Survase dengan tuduhan mencampur insektisida dalam makanan yang disajikan kepada tetamu di salah satu pesta kesyukuran rumahnya di Desa Mahad pada Isnin, 18 Jun ," kata seorang petugas senior  polis  sebagaimana dilansir Straits Times,  pada 25/6/2018 . 

Laporan media setempat mengatakan bahwa Survase telah melakukan kejahatan dengan membunuh suaminya, mertuanya dan keluarga mereka. Tindakan itu dilakukan sebagai pembalasan dendam kerana mereka telah berkali-kali mengejeknya kerana kulitnya yang gelap dan juga mengkritik masakannya.

Polis  mensasarkan Survase setelah laporan forensik dari sampel makanan yang disajikan di pesta positif mengandung insektisida. Ketika polis  melakukan pemeriksaan terhadap semua anggota keluarga, Survase akhirnya mengakui perbuatannya.
"Survase telah mengaku kejahatannya, mengutip perkahwinan, perselisihan keluarga," kata pimpinan  polis  setempat, Anil Paraskar. 

Survase telah dituduh melakukan pembunuhan, usaha pembunuhan dan persekongkolan berdasarkan KUHP India. Dia menghadapi hukuman maksima  hukuman mati.

No comments:

Post a Comment