Saturday, July 7, 2018

Perwakilan kecewa ucapan Hasan

Sinar Harian
Perwakilan kecewa ucapan Hasan
Abdul Khalib
(Ubah saiz teks)
KUALA ROMPIN - Belum seminggu selesai Pemilihan Umno Bahagian Rompin, masih ada ‘cakap-cakap’ di kalangan perwakilan yang kecewa dengan ucapan Ketua Umno Bahagian, Datuk Seri Hasan Arifin.

Ahli Parlimen Rompin itu difahamkan menyampaikan ucapan yang menjurus kepada dirinya, bukan hala tuju parti.

Bekas AJK Umno Bahagian Rompin, Datuk Abdul Khalib Abdullah, berkata, ucapan perasmian mesyuarat Sabtu lalu itu sepatutnya terarah kepada menaikkan semangat ahli parti.

Menurutnya, ketika parti sedang dalam keadaan terumbang-ambing, ucapan berbentuk hala tuju serta visi parti amat penting.
“Namun saya kecewa kerana apa yang disampaikan dalam ucapan hanya menjurus kepada dendam sesama dalaman parti.
“Selain itu, ia juga lebih terarah kepada diri sendiri dengan menyatakan apa yang dia telah buat selama ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, hari ini.

Abdul Khalib berkata, ini adalah waktu untuk memulihkan parti dan mesyuarat bahagian adalah masa paling sesuai untuk menyeru supaya ahli bersatu.
Bagaimana pun, beliau memberitahu ramai ahli atau perwakilan yang kecewa sedangkan jumlah kehadiran yang ramai mahukan suatu yang segar.

“Mereka harapkan suatu yang baharu demi perubahan parti, ini tak sebaliknya membangkitkan soal politik wang, kata ada bukti itu ini tapi tidak ditunjukkan.
“Ceritanya lebih kurang macam Ezam pernah dedah ada enam kotak dokumen rasuah tetapi hingga sekarang tak tahu apa dah jadi dengan kotak itu,” katanya.

Pada pertandingan merebut jawatan Ketua Umno Bahagian Rompin Sabtu lalu, Datuk Seri Hasan telah menewaskan pencabarnya, Mohd Haris Lutfi Abdul Khalib.

No comments:

Post a Comment