Sunday, September 23, 2018

Lelaki dipukul hingga mati kerana terlalu lama menggunakan tandas awam

Terlalu Lama di WC Umum,  Pria Ini Dipukuli Hingga Tewas, Begini Kisahnya
nextshark
Tandas awam
  INDIA  -  Ada-ada saja, gara-gara terlalu lama menggunakan tandas awam, Fulchand Yadav (59) meninggal setelah diserang warga lainnya.
Peristiwa terjadi di kawasan miskin Wadala, Mumbai, India pada Rabu (19/9/2018) ini, Yadav dipukul hingga mati setelah lambat sangat  meninggalkan  tandas awam ketika seorang warga, Shakir Ali Shaikh, ingin menggunakannya.

Shaikh (34) kemudian bertengkar dengan Yadav yang akhirnya keluar dari tandas awam   itu.
Beruntung, warga ketika itu masih dapat memisahkan keduanya sehingga keributan tak berlanjut namun ternyata Shaikh masih kesal terhadap lelaki tua itu.
Saat Yadav berjalan pulang, Shaikh menyerang dan memukulnya berulang kali hingga lelaki itu jatuh dan terluka.

Warga yang melihat peristiwa itu langsung berlarian untuk menolong Yadav dan membawanya ke rumah sakit terdekat namun nyawa Yadav tak tertolong.
Dia meninggal dunia  setibanya di rumah sakit.
Kini polis  menangani kes yang menyebabkan Yadav pegawai perusahaan pengangkutan  dan juga guru memandu itu  meninggal dunia.

Putera Yadav, Satyendra mengatakan, serangan yang membunuh ayahnya itu tak akan terjadi jika di tempat itu cukup tersedia tandas awam .
"Jumlah tandas awam  amat minimam di sini. Padahal kami sudah meminta pemerintah untuk menambah jumlah tandas awam ," ujar Satyendra.
  Sumber

No comments:

Post a Comment