Sunday, June 5, 2011

Pelik tapi benar : Lelaki dengan 1000 tatoo di badan

Tommy Wells
LONDON :Tommy Wells dinobatkan sebagai lelaki bertatoo paling banyak di badan. Ada 1,000 tatoo menghiasi seluruh tubuhnya. Beliau tinggal di Orsley, Greater Manchester.

Warga emas  berusia 69 tahun ini menghabiskan 52 tahun usianya untuk melaksanakan hobinya yang luar biasa, melukis kulit. Tubuhnya kini tiada ruang kosong yang bebas dari lukisan tatoo. Tatoo menghiasi seluruh tubuhnya, dari hujung kepala sampai ke hujung kaki. Bahkan alat sulitnya pun bertatoo.

Tatoo terakhirnya, berbunyi "I love you always, love Tommy", yang menghias belakang kepalanya, dilukis khas untuk Sandra, isterinya yang meninggal tujuh tahun lalu di usia 61 tahun. Mereka hidup bersama selama 44 tahun.

Sebelum isterinya meninggal dia pernah berjanji kepada isterinya yang dia akan membiarkan wajah dan kepalanya bebas dari tinta. 

Bermacam-macam corak tatoo dapat dilihat di tubuhnya. " Tatoo saya mungkin sudah berakhir karena saya sudah mempunyai semua jenis tatoo," kata Tommy.

"Sebenarnya ada satu tempat kosong di kepala saya setelah Sandra meninggal. Walaupun saya pernah berjanji tidak akan melukis tatoo di bahagian itu, saya mungkirinya kerana saya sangat sedih ketika dia meninggal. Jadi satu-satunya hiburan adalah melukis tatoo baru," ujarnya.

Harapannya agar Sandra boleh memaafkannya. "Waktu meninggal dia dibakar dan abunya disimpan di dalam guci. Saya beritahu anak perempuan saya, 'kalau saya meninggal masukkan saya di situ juga" karena saya tahu dia pasti marah besar kalau melihat saya," kata Tommy. 

Tommy mula menggemari tatoo pada umur 17 tahun. Ketika itu dia, Sandra dan beberapa teman mereka berpesta di Blackpool. Beberapa orang diantara mereka melukis tatoo dan Sandra menentangnya.

"Tatoo pertama saya di lengan. Sakit jugak, tetapi ok jer dan menjadi seperti teruja sejak itu," kata Tommy.
Anak-anaknya jugak berminat melukis tatoo di badan ."Tetapi mereka tidak akan bertahan seperti saya selama 52 tanun." Katanya.

indah.com 5 Mei

No comments:

Post a Comment