Monday, June 20, 2011

wanita vampire


 Sekujur tubuh Maria Jose Cristerna penuh tatoo. Di beberapa bahagian berlubang tertancap tindik. Sementara kening dan pelipisnya tertanam implan titanium membentuk tanduk. Dengan tambahan gigi taring palsu, ia lekat dengan julukan: wanita vampire.

Bagi Maria, tatoo, tindik, dan tanduk titanium memiliki arti tersendiri. Tatoo adalah simbol pembebasan. Ia menato dan menindik tubuhnya sebagai pelarian rasa sakit akibat kekerasan rumah tangga. Sementara tanduk yang ia tanam tanpa ubat bius merupakan simbol kekuatan.

Terlepas dari itu, ia sengaja memperkuat citranya sebagai vampire. Ia ingin 'terlahir' kembali sebagai sosok yang ia gandrungi sejak kecil. Kerananya, selain taring, ia juga nekat mengubah warna bola matanya dan berencana menambah tanduk titanium di belakang kepalanya.

Penampilannya mungkin sangat jauh dari wanita normal. Bahkan, terlihat sangat menyeramkan. Namun, dia tetap menyatakan bahawa kehidupan yang dijalaninya cukup normal. "Tatoo adalah cara saya untuk menjadi abadi, benar-benar menjadi vampire dan tidak sekarat," ujarnya. (vivanews)
indah.com 20 Jun

No comments:

Post a Comment