Monday, June 20, 2011

Gambar Demonstrasi Kayuh Basikal Telanjang Bulat Di England

LONDON – Bulan Jun setiap tahun di adakan acara demonstrasi jalanan yang disertai beratus peserta. Pada 2010 kira-kira 800-1000 orang mengambil bahagian. 2011 peserta bertambah.

Brighton Naked Bike Ride (berbasikal sambil berbogel bagi warga Brighton England)diadakan pada 12 Jun . Dan mereka dikhabarkan akan beraksi lagi, melakukan hal yang sama setiap bulan .






gambar-gambar dari Yahoo.com. Banyak gambar telah didelete kerana terlalu naked.
Cuaca buruk tidak menghalang niat peserta. Mereka mengayuh basikal di jalanan kota untuk berdemo mengenai kerawanan pengguna basikal di jalanan dan untuk memprotes melawan ketergantungan minyak.

Pihak penganjur mengatakan mereka mungkin mengikuti acara lain pada September ketika mereka berharap cuacanya akan lebih baik.

Sebelum acara itu berlangsung, para peserta diingatkan oleh seorang peserta tentang kemalangan yang terjadi kepada Jo-walters,28 dari Westbourne Street Hove yang meninggal setelah terbabas kayuhannya di jalur berbasikal A270 antara wilayah Brighton dan kampus Universitas Falmer.

Beliau menderita cedera parah di kepala setelah dilanggar sebuah van pada 13 Julai 2010.

Para peserta acara itu kelmarin disyorkan untuk berbogel seberani mungkin. Dan banyak dari mereka yang mencat tubuhnya dengan corak yang penuh warna sebagai menyahut cabaran untuk beraksi dalam acara itu.

Kerana cuaca tidak mengizinkan acara itu dipendekkan, namun masih ada beberapa orang kelihatan meneruskan kayuhan hingga ke wilayah Leeds dan Liverpool.Yahoo.com
catatan indah.com 20 Jun

No comments:

Post a Comment