Saturday, June 16, 2012

Seorang Kanak-Kanak Diselamatkan dari Ketinggian 12 Meter

 posted by indah.com on 16 Jun 2012
 
BEIJING - Seorang kanak[-kanak tergantung di sebuah bangunan. Pihak  penyelamat pun berusaha keras untuk menyelamatkannya agar tidak jatuh dari ketinggian 12 meter (m).

Kejadian dramatik tampak terlihat ketika pasukan penyelamat yang berasal dari petugas bomba Guangzhou, China berusaha meraih anak tersebut. Kanak-kanak itu dilaporkan tersepit pada bahagian kepalanya. Peristiwa itu terjadi di balkoni apartmennya ketika orangtuanya tidak berada di apartmen.


Kanak-kanak  kecil itu sebelumnya diketahui berkeliaran dari balkoni tingkat empat apartmen itu. Kemudian dia berusaha melihat keadaan sekitar dengan menengok ke sela-sela batas balkoni, demikian diberitakan Emirates247, Khamis (14/6/2012).


Setelah melihat kondisi apartmennya, dia secara tidak sengaja terjebak di antara sekat pembatas balkoni. Hingga akhirnya, kepalanya pun tersepit, sementara tubuhnya tergantung di atas ketinggian 12 meter.


Anggota bomba pun berusaha menyelamatkan kanak-kanak malang itu, setelah mendapatkan laporan dari warga yang melihat kejadian ini. Selang beberapa lama kemudian, kanak-kanak itu pun berhasil diselamatkan.

No comments:

Post a Comment