Saturday, March 2, 2013

Berjalan 16 Km Demi Temuduga Kerja

 2 Mac 2013   catatan idahsalam
Foto: Orange
Foto: Orange
INDIANAPOLIS - Seorang remaja rela untuk berjalan sejauh 16 kilometer (km) untuk melakukan temuduga kerja. Usahanya itu membuahkan hasil positif.

Remaja berusia 18 tahun ini sempat menanyakan arah untuk menuju tempat dia akan ditemuduga kerja. Tetapi dia terpaksa melalui  rintangan jalan yang bersalji sejauh 16 km dalam cuaca yang dingin, di Indianapolis, Amerika Syarikat . Demikian diberitakan Emirates 24/7, Khamis (1/3/2013).

Ketika ditanya mengapa remaja itu memutuskan berjalan kaki, dia mengatakan, tidak memiliki wang cukup untuk naik bas. Alhasil, jalan kaki adalah pemecahan dari masalahnya itu.

Nasibnya beruntung ketika dia berhenti untuk bertanya arah, tatkala sampai di perusahaan pemilik gerai makanan Papa Roux Po Boys dan Cajun Food. Ketika diterima oleh sang pemilik, Art Bouvier, remaja itu justru ditawarkan pekerjaan.

Art Bouvier merasa terkesan sekaligus terkejut dengan keteguhan remaja 18 tahun itu. Dia rela berjalan kaki hanya untuk pekerjaan yang memiliki bayaran minimun. Bouvier pun merekrutnya untuk bekerja di tim Papa Roux.okezone

No comments:

Post a Comment