Thursday, April 18, 2013

Dua Roket Hentam Israel

 18 April 2013
 Foto: AFP
Foto: AFP
YERUSALEM - Israel kembali dihentam serangan roket. Kali ini roket tersebut datang dari wilayah Sinai yang berbatasan dengan Mesir. Tidak ada korban nyawa dilaporkan dalam kejadian tersebut.

Kedua roket tersebut menghentam resort Laut Merah di Eilat. Pihak tentera Israel memastikan tidak ada korban jiwa ataupun kerosakan yang diakibatkan oleh kedua roket.

"Kedua roket datang dari arah Sinai dan mengenai wilayah kosong," ujar juru cakap tentera Israel, seperti dikutip Reuters, Rabu (17/4/2013).

Televisyen Israel memperlihatkan kelongsong roket dari salah satu roket tersebut. Kedua roket menerjang sebuah lokasi konstruksi di Eilat.

Di wilayah Sinai, Tentera Mesir melakukan operasi setelah serangan terjadi. Serangan roket tersebut dilakukan satu hari setelah Israel merayakan peringatan ulang tahunnya yang ke-65.

"Tidak jelas asal dari roket itu ditembak. Proses penyelidikan masih berlanjut, jadi masih terlalu dini menduga siapa pelaku penembakan roket," jelas tenteraMesir.

1 comment:

  1. kenapa mesti wilayah kosong?....baru baru ni selepas presiden amerika jahanam itu menang penggal kedua..beberapa minggu lps tu 2 buah roket hentam kawasan tidak berpenduduk di israel..lps tu israel bom gaza...presiden amerika kata israel berhak pertahankan negara mereka...fitnah ini bukan kerja tentera Allah...mgkin ini provokasi....

    ReplyDelete