Monday, April 15, 2013

Lelaki Israel bungkus diri dengan plastik ketika pesawat melintasi kubur

 15 April 2013
Penumpang yang bungkus dirinya dengan plastik (Foto: Daily Record)
Penumpang yang bungkus dirinya dengan plastik (Foto: Daily Record)
YERUSALEM – Seorang lelaki Israel ini melakukan aksi yang unik ketika dirinya sedang berada di dalam pesawat. Dia membungkus seluruh tubuhnya dengan kantung plastik.
 
Lelaki yang tidak diketahui namanya ini membungkus seluruh tubuhnya dengan kantung plastik ketika pesawat yang ditumpanginya terbang di atas kubur.
 
Lelaki ini terkejut ketika penerbangan yang dilakukan oleh El Al, syarikat penerbangan nasional Israel ini melintasi pemakaman. Kemudian dia langsung menutupi dirinya dengan kantong plastik transparan dari kepala sampai kaki. Demikian diberitakan Daily Record, Isnin (15/4/2013).
 
Aksi aneh lelaki ini disebabkan dia adalah keturunan dari imam Israel kuno atau yang biasa dikenal sebagai Kohen. Seorang Kohanim harus menaati aturan Yahudi Ortodoks yang ketat. Dimana mereka dilarang berdekatan dengan mayat bahkan terbang di atas perkuburan.
 
Namun, kapten maskapai El Al telah melarang seorang Kohanim membungkus dirinya seperti itu, kerana kekuatiran mengenai kesihatan dan keselamatan jika berada dalam keadaan darurat.

No comments:

Post a Comment