Thursday, May 16, 2013

Kanak-kanak 3 Tahun meninggal kerana ditinggalkan dalam kereta berjam-jam


Bangkok, - Menyedihkan! Seorang kanak-kanak berumur 3 tahun di Thailand meninggal dunia setelah ditinggal seorang diri di dalam kereta selama beberapa jam. Anak laki-laki tersebut meninggal akibat kepanasan!

Kanak-kanak itu, Suriyakarn Thakan   ditemui tak sedarkan diri di bahagian tempat duduk sebuah kenderaan pick-up pada Selasa, 14 Mei petang waktu setempat.

Kenderaan terbuka tersebut biasa digunakan untuk membawa anak-anak ke sebuah sekolah TK dan kelompok bermain di provinsi Si Sa Ket, yang berbatasan dengan Kamboja.

"Selama dua jam para doktor mencuba menyelamatkan dia... namun mereka gagal," kata pegawai polis setempat, Letkol Thinakorn Dechalert seperti dikutip kantor berita AFP, Rabu (15/5/2013).

Polis menyatakan, pemandu kenderaan tersebut telah ditahan atas dakwaan kelalaian yang mengakibatkan kematian orang lain. Sementara guru sekolah yang memiliki kenderaan tersebut akan disoalsiasat polis  pada Khamis (16/5).

Sebelumnya pada awal April lalu, seorang anak perempuan berumur 3 tahun ditemukan koma setelah ditinggalkan dalam bas sekolah selama berjam-jam di pinggiran Bangkok. Kanak-kanak itu meninggal dua minggu kemudian dalam perawatan intensif rumah sakit. Atas insiden itu, seorang guru dan pemandu  bas ditangkap atas dakwaan kelalaian berat.  detikNews

No comments:

Post a Comment