Monday, October 21, 2013

Penyanyi tersohor dunia dikecam kerana berfoto di depan masjid

21 Okt 2013 
 Back of 10 next
Photo:instagram : badgalriri/ ibtimes.com
Ketertarikan beberapa penyanyi tersohor dunia pada Islam bertambah. Setelah Diva pop sejagat Madonna Louise Cicone atau Madonna mengaku mempelajari Al-Quran, kini giliran Rihanna pulak, malah berpakaian tertutup, berjilbab  dan berfoto di depan masjid.

Stesyen televisyen Al Arabiya melaporkan, Isnin (21/10), Rihanna mengenakan baju terusan berwarna hitam dan jilbab sangat tertutup bahkan tidak memperlihatkan rambut sehelai pun. Dia bergaya di depan Masjid agung Syekh Zaid, di Ibu Kota Abu Dhabi,   Emirat Arab Bersatu. Dia mengunggah gambar itu di akaun jejaring sosial Twitter miliknya.

Ramai orang marah tentang foto ini. Sebuah akaun berbagai gambar Instagram milik BinttAlthee mengatakan dia telah menghina Islam. "Siapa mengizinkan penyanyi Rihanna masuk ke kompleks masjid agung itu?" BinttAlthee menuliskan.

Pengguna Twitter dengan akaun @Ahmedcarter mengatakan Rihanna merosak kesucian tempat ibadah umat Islam.
Meski masjid itu terbuka untuk umum namun pakaian Rihanna tidak sesuai dengan peraturan. Penyanyi itu seharusnya memakai abaya (pakaian longgar terusan) dan berjilbab menutupi dada.

Namun tidak semua orang mengecam foto itu. Beberapa penggemar Rihanna mendukung gambar itu. "Tidak ada salahnya berfoto dekat masjid. Justru dia mendukung jilbab," akaun Twitter @mila_iggy menuliskan.

Pasalnya bulan lalu penyanyi ini menghadiri pesta seks di Thailand. Ini membuat ramai orang bertanya mengapa tiba-tiba Rihanna menutup tubuhnya dan berpose depan masjid

No comments:

Post a Comment