Tuesday, October 15, 2013

Wanita Ini Masukkan Kepalanya ke Mulut Gajah

  15 Okt 2013

 
Foto: news.com.au
Bangkok - Ada-ada saja! Seekor gajah India membuat kejutan dengan muncul di upacara perkahwinan pasangan Australia di Thailand. Gajah ini memasukkan kepala pengiring pengantin wanita ke dalam mulutnya.

Gajah yang berusia 3 tahun itu memang sengaja didatangkan sebagai tetamu istimewa di acara perkahwinan itu. Tidak berapa lama setelah tiba, gajah itu kemudian beraksi.

Pertama-tama, belalai gajah itu dilingkarkan ke leher pengiring pengantin wanita itu. Namun tanpa diduga, gajah India ini memajukan mulutnya dan seolah-olah berusaha memasukkan kepala wanita itu ke dalam mulutnya.

Seorang sinematografer yang mengabadikan momen perkahwinan pasangan dari Melbourne itu mengatakan momen itu sungguh sangat menggelikan. "Dia (wanita) tidak terluka. Gajah itu hanya menjilat wajahnya dan bernafas. Wanita itu hanya merasakan nafas gajah yang bau itu memenuhi paru-parunya," ujar Abraham Joffe, seperti dilansir dari news.com.au., Selasa (15/10/2013).

"Semua orang tertawa. Wanita itu agak terguncang. Tapi dia hanya sedikit merasa malu," imbuhnya.

Joffe mengatakan, di Thailand jika seekor gajah memanjangkan belalainya di momen istimewa seperti pernikahan dianggap sebagai satu keberuntungan.

Lalu bagaimana dengan kepala yang masuk mulut gajah?
  Sumber:detikNews

No comments:

Post a Comment