Sunday, January 26, 2014

Cerita yang pelik tentang Muammar Qaddafi beredar dalam bentuk dokumentari

26 Jan 2014

Dokumenter Inggris ungkap ruang seks Muammar Qaddafi
Ruangan tempat Qaddafi menahan ratusan perempuan sebagai budak seksnya saat dia berkuasa. alarabiya.net
 
  •  
Mantan pemimpin Libya Muammar Qaddafi menahan anak laki-laki dan perempuan, dengan usia semuda 14 tahun, sebagai budak seks dalam istana-istananya. Ini seperti diungkapkan sebuah dokumentari dari ERngland  .

Anak laki-laki dan perempuan akan dipilih sendiri oleh Qaddafi dalam banyak pembicaraan di sekolah-sekolah dan Universiti. Mereka kemudian diculik oleh pengawalnya dan dibawa ke sebuah lokasi rahsia yang tersembunyi seperti di dalam Universiti Tripoli atau di salah satu dari banyak istananya, seperti dilansir stesyen televisyen Al Arabiya, Ahad (26/1).

Menurut dokumentari BBC yang akan dirilis dengan judul 'Anjing Gila - Rahsia Dunia Qaddafi', setelah para korban tiba, mereka akan dipaksa untuk menonton film porno sebelum dipertemukan dengan sang diktator.
Setelah menjalani sebuah pemeriksaan ginekologi untuk memeriksa apakah mereka punya penyakit seksual menular, mereka kemudian akan bertemu Qaddafi.

Seorang wanita tidak disebutkan identitinya pernah berada dalam genggaman Qaddafi mengatakan di dalam dokumentari itu bahawa dia dibawa ke sarang sang diktator, di mana dia mengatakan para pasukan wanita Qaddafi kemudian akan 'mempersiapkan' dirinya.

Dipaksa memakai hiasan tebal dan gaun potongan rendah, wanita itu mengatakan dia berulang kali diperkosa oleh Qaddafi, selama tujuh tahun, sebelum akhirnya boleh melarikan diri melalui sebuah pintu tidak sengaja terbuka.

"Saya tidak akan pernah melupakan momen pertama dalam kejadian itu," ujar dia, dalam komentarnya dikutip surat khabar     the Daily Mail kelmarin. "Dia (Qaddafi) menghancurkan tubuh saya dan menusuk jiwa saya dengan belati. Pisau itu tidak akan pernah keluar."
Seorang mantan pembantu Qaddafi menyebut bahawa seksualiti sang diktator sangat menyimpang.

"Dia memiliki anak buahnya sendiri. Mereka disebut dengan panggilan 'kelompok pelayanan'. Mereka semua anak laki-laki dan pengawal untuk kesenangan dirinya," kata Nuri al-Mismari, mantan ketua protokol Qaddafi, yang melayani sang diktator selama 40 tahun.

Saksi lain mengatakan bahawa tubuh dari musuh-musuh Qaddafi akan disimpan dalam sebuah lemari pendingin agar dia dapat melihatnya.
Bahia Kikhia, janda mantan menteri luar negeri dan duta besar Libya untuk PBB, mengatakan bahawa setelah suaminya menghilang, dia bertemu dengan sang diktator, namun Qaddafi mengatakan bahawa suaminya ditahan dalam keadaan hidup.

Tapi setelah revolusi 2011 yang menggulingkan Qaddafi, tubuh suami Bahia ditemukan di dalam sebuah peti sejuk.
"Dia suka menyimpan korbannya di peti sejuk pendingin agar dapat dilihat terus menerus," ujar Bahia.
"Dia akan melihat para korbannya. Mereka seolah-olah cinderamata mengerikan. Sesuatu yang dia boleh lihat dan sentuh untuk mengingatkan kekuasaannya. Beberapa di antaranya bahkan sudah ada di dalam peti sejuk selama 25 tahun," ucap dia.

Ini adalah dokumentari barat. Bolehkah kita percaya sepenuhnya ? Wallahuaklam
 Merdeka.com

No comments:

Post a Comment