Friday, January 24, 2014

Keajaiban! Dilanggar kereta, Kanak-kanak 5 Tahun Ini Selamat

24 Jan 2014 
 
 Daily Mail
Brasilia - Seorang wanita separuh umur bersama cucunya yang berusia 5 tahun di Anapolis, Brazil   selamat setelah dilanggar kereta. Tidak hanya melanggar, kereta tersebut melindas tubuh dan bahkan kepala kanak-kanak lelaki tersebut.

Insiden yang melibatkan tiga kereta ini terakam kamera CCTV yang ada   dekat lokasi kejadian. Vilma do Nascimento (56) dan cucunya Joao Nascimento sedang berjalan sambil bergandingan tangan di pinggir jalan. Tiba-tiba datang sebuah kereta dari arah berlawanan yang tampak melaju kencang.

kereta ini sebelumnya disenggol oleh sebuah kereta lainnya di perempatan jalan tak jauh dari lokasi kejadian. Bukannya mengerem, kereta ini terus melaju hingga akhirnya menyenggol sebuah kereta lainnya yang sedang parkir di tepi jalan, tepat di depan nenek dan cucu tersebut.

Kereta  ketiga bergerak mundur dan mengenai Vilma dan juga Joao yang tidak sempat mengelak. Vilma sempat berusaha menyelamatkan cucunya dengan menariknya ke pinggir jalan. Namun terlambat, keduanya dilanggar kereta tersebut hingga terjatuh di jalanan. Demikian seperti dilansir Daily Mail, Jumaat (24/1/2014).

Vilma dan Joao terlindas kereta tersebut sebanyak dua kali, terkena roda bahagian belakang dan roda bahagian depan. Kaki dan punggung Vilma terlindas tayar kereta  tersebut, sedangkan kepala dan tubuh Joao juga terlindas pada masa yang sama.

Namun ajaibnya, beberapa detik setelah kecelakaan tersebut terjadi, Joao langsung berdiri dan berjalan mendekati neneknya yang terbaring dalam keadaan telungkup di jalanan, seperti tidak terjadi apa-apa. Kanak-kanak ini malah mengaku dirinya lebih mempedulikan keselamatan neneknya.

"Saya fikir nenek saya mengalami patah tulang belakang dan di bahagian tubuh lainnya," tutur Joao kepada media setempat
 disunting dari detikNews

1 comment:

  1. ajal di tangan tuhansegala ye dah tercatitfattul pengurus tuntutan kemalangan.apabila cedera retak/patah atau cacat kekal.dan melibatkan kenderaan lain.anda layak untuk buat claim.sms saya 24 jam.untuk saya terangkan.tiada bayaran dikenakan.semua nye insuran kenderaan pihak ketiga/lain yg bertangungjawab ke atas kecederaan anda.fatt lawyer.0193003434

    ReplyDelete