Thursday, January 16, 2014

Lagi-lagi di India! Wanita Denmark Diperkosa Sekumpulan Lelaki

15 Jan 2014 
 
gambar hiasan
New Delhi, - Lagi-lagi pemerkosaan di India! Seorang wanita Denmark diperkosa bergiliran oleh beberapa lelaki di New Delhi. Dia diperkosa sekelompok lelaki ketika sedang sesat dan menanyakan arah jalan menuju hotelnya.

Wanita berumur 51 tahun itu diperkosa setelah dihunus   pisau pada Selasa, 14 Januari malam. Pelakunya, sekumpulan lelaki yang berjumlah lebih dari enam orang. Ketika kejadian, wanita Denmark itu sesat ketika akan kembali ke hotelnya di sebuah kawasan yang popular bagi para pelancung backpacker di New Delhi.

"Dia sesat ketika insiden ini terjadi. Ketika ini, pasukan polis  terkait telah mengenalpasti para suspek dan tengah disoalsiasat mereka. Penyiasatan masih berlangsung," kata Ketua Polis New Delhi, Rajan Bhagat kepada   berita AFP, Rabu (15/1/2014).

Wanita yang tidak disebutkan namanya itu, menceritakan pemerkosaan itu kepada temannya ketika dia akhirnya boleh sampai hotelnya di Paharganj, dekat Connaught Place.

Korban awalnya mendekati sekelompok lelaki   dekat Stesyen Keretapi New Delhi untuk menanyakan arah jalan menuju hotelnya, usai berkunjung ke museum kota. Namun para lelaki itu membawanya ke tempat sepi dan memperkosanya dengan menodongkan pisau.

Menurut surat khabar The Times of India, wanita itu baru berada di India sekitar seminggu. Kes ini terjadi hanya beberapa minggu setelah seorang wanita Poland diperkosa pemandu teksi ketika bepergian bersama puterinya yang berumur 2 tahun ke New Delhi. detikNews

No comments:

Post a Comment