Monday, January 27, 2014

Pemuda ini pamer kekayaan. Mahu sewa gadis dengan harga USD170.000

(Foto: Oddity Central) 
  (Foto: Oddity Central)  
BEIJING - Seorang lelaki dari China menyiapkan wang sebanyak USD170.000   untuk menyewa seorang gadis untuk dijadikan kekasih. Dia memerlukan teman kecan yang mau menemaninya selama Festival Musim Semi di China.

Khabar ini pertama kali beredar laman jejaring sosial terkemuka di China, Weibo. Seorang lelaki yang menggunakan akaun bernama “Host of Henan” mengunggah foto yang memperlihatkan dirinya dikelilingi oleh tumpukan wang.

Lelaki itu mengatakan ingin menyewa seorang gadis untuk menemaninya ketika  acara reunion keluarga selama Festival Musim Semi di China.

Seperti diberitakan Oddity Central, Jumaat (24/1/2014), lelaki tampan ini mengeluarkan beberapa persyaratan. Gadis idamannya harus berusia di bawah 25 tahun, memiliki tinggi lebih dari 168 centimeter (cm), memiliki berat badannya kurang dari 50 kilogram (kg), berwajah manis dan bergelar siswazah.

Lelaki tersebut akan membayar wang tambahan sebesar 10 persen untuk gadis yang memiliki gelar doktor atau perawan. dia juga akan menyiapkan pesawat sewaan dari Kota Shenzhen ke Zhengzhou.

Tawaran unik lelaki ini menjadi perbincangan hangat di China. Sudah ada sebanyak 5,264 wanita yang ingin menjadi kekasihnya.

Ketika wartawan tempatan di China menghubungi lelaki tersebut, dia menegaskan bahawa tawarannya asli. Namun, dia memilih untuk tidak mengungkapkan jati dirinya.

Menyewa pacar untuk Festival Musim Semi bukan hal yang tidak biasa di China. Sebuah web internet bahkan menyediakan jasa penyewaan pasangan. (why)okezone

No comments:

Post a Comment