Wednesday, January 22, 2014

Sadis .Kanak-kanak sembilan tahun diperkosa dan dibakar hidup-hidup

22 Jan 2014

Bocah sembilan tahun diperkosa dan dibakar di Afrika Selatan
Afrika Selatan. istimewa ©2014 Merdeka.com  
Seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun menjadi korban perkosaan di Ibu Kota Cape Town, Afrika Selatan. Dia juga dibakar hidup-hidup. 

Surat khabar the Huffington Post melaporkan, Rabu (22/1), gadis kecil itu mulanya berjalan dari rumah  ibunya menuju kediaman ayahnya. Namun di tengah jalan dia mengalami kekerasan seksual dan dibakar. Dia ditemui di semak-semak di sebuah jalan bebas hambatan keesokan paginya dan terus dikejarkan  ke rumah sakit tempatan demi menjalani  rawatan luka bakarnya.

Kanak-kanak itu mengenali pelaku. Menurut dia usia lelaki memperkosanya sekitar 27 tahun dan menggunakan baju oblong dan ada darah di sekitar seluarnya. Penduduk segera mencarinya dan menemui pemuda yang dimaksudkan.
Pemuda itu berlindung di salah satu rumah penduduk bernama Priscilla Mcentee hingga polis datang. "Sekitar 100 orang mengepung rumah kami dan berteriak-teriak minta pemerkosa itu diserahkan kepada mereka," ujar Mcentee.

Pihak berkuasa segera datang dan menahan pemuda itu. Seharusnya dia menghadapi perbicaraan hari ini namun ditunda hingga minggu depan. Warga banyak berkumpul di depan bangunan mahkamah setempat demi mendukung keluarga mangsa.
Gadigha Francis dari unit respon cepat pemerkosaan anak mengatakan sepanjang minggu warga hanya terlihat kesal. "Kami disini memastikan suspek dihukum seberat-beratnya," ujar Francis.
Mangsa ketikaini masih dalam keadaan kritikal namun cukup stabil.Merdeka.com

No comments:

Post a Comment