Monday, March 24, 2014

Betulkah berita dari Daily Mirror. FBI Akan Interogasi Isteri Pilot MAS MH370 . Apa agenda FBI sebenarnya ?

24 March 2014 detikNews
Kuala Lumpur, - Biro Investigasi Federal Amerika Syarikat alias FBI akan menginterogasi isteri pilot pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah. Interogasi ini dilakukan dketika terus berlangsungnya operasi pencarian pesawat yang telah memasuki pekan ketiga.

Hal tersebut dilaporkan media Inggeris, Daily Mirror yang mengutip sumber AS. Disebutkan sumber tersebut, agen-agen intelijen AS sedang menyiasat  latar belakang Zaharie (53) dan kopilotnya Fariq Abdul Hamid (27). Namun penyiasatan terhadap Hamid hampir selesai dan sejauh ini tak ada hal aneh yang muncul. Ini ertinya, Zaharie kini menjadi fokus penyiasatan pulak.

"Tampaknya tak ada apapun dalam kehidupan Fariq Hamid yang boleh  dijadikan sebagai motif untuk rampasan," ujar sumber tersebut seperti dilansir New Straits Times, Isnin (24/3/2014).

"Namun kehidupan peribadi Zaharie jauh lebih kompleks dan ketika  ini sedang dalam proses untuk diuraikan," imbuh sumber yang tahu mengenai  penyiasatan 

Menurut Daily Mirror, minat FBI adalah pada kehidupan peribadi Zaharie termasuk hubungannya dengan keluarganya dan aktiviti politiknya.

FBI juga tertarik pada laporan yang menyebutkan bahawa Zaharie menerima panggilan telepon berdurasi dua minit dari seorang wanita misteri, sesaat sebelum pesawat MAS MH370 lepas landasN dari Kuala Lumpur, Malaysia pada 8 Mar lalu.

Namun perihal telepon misteri  ini telah dibantah otoriti Malaysia yang menyebutnya sebagai spekulasi semata.

No comments:

Post a Comment