Wednesday, March 12, 2014

Pesawat mendarat darurat kerana pengantin mabuk

11 Mac 2014


Pengantin mabuk bertengkar, pesawat Amerika mendarat darurat
Delta Air Lines. aviationnews.eu  

Seorang pengantin lelaki mabuk bertengkar dengan isterinya  ketika berada di atas pesawat dalam perjalananan bulan madu dari Atlanta, Amerika Syarikat, ke Costa Rica. Insiden ini membuat pesawat Delta Air Lines melakukan pendaratan kecemasan di Wilayah Grand Cayman, Kepulauan Cayman, pada Ahad malam.

Menurut Ketua Inspektor Polis Kepulauan Cayman, Raymond Christian, lelaki warga negara Amerika Syarikat itu kemudian ditahan  polis  Kepulauan Cayman dari pesawat setelah mendarat dan ditahan atas tuduhan mabuk dan berperilaku buruk, seperti dilansir laman asiaone.com, Selasa (11/3).

Raymond mengatakan sang mempelai perempuan tetap berada di pesawat untuk melanjutkan perjalanan ke San Jose, Costa Rica. Namun, dia tidak menyebutkan nama pasangan pengantin terlibat dalam peristiwa itu, selain menyebut sang mempelai laki-laki adalah seorang warga Amerika.
"Penumpang yang diturunkan itu boleh menghadapi tuntutan lebih lanjut di bawah undang-undang penerbangan internasional," ujar Raymond.

Jurucakap Delta Air Lines, Lindsay McDuff, kelmarin mengesahkan kejadian itu. Dia menjelaskan seorang penumpang 'yang mengganggu' menyebabkan awak penerbangan 901 itu mendaratkan pesawat di Grand Cayman.
"Penerbangan mendarat tanpa halangan dan penumpang itu langsung digelangdang pihak berwenang setempat." kata Lindsay.

Insiden ini merupakan kedua kalinya terjadi dalam beberapa minggu  terakhir, di mana syarikat penerbangan Delta Air Lines dilaporkan melakukan pendaratan darurat gara-gara perilaku penumpangnya yang mabuk.
Pada 7 Februari lalu, sebuah penerbangan dari Baltimore ke Salt Lake City dialihkan untuk menurunkan seorang perempuan yang disebut sedang mabuk.Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment