Tuesday, April 22, 2014

Kerana kuat berleter , wanita bunuh ibunya dengan teko

  22   Apr 2014

Tokyo - Seorang wanita di Jepun   memukul  ibundanya sendiri hingga mati. Wanita berusia 55 tahun ini membunuh ibunya dengan menggunakan teko.

Nobuko Inagaki sehari-hari tinggal bersama dengan ibunya, Yuri yang sudah berusia 83 tahun di sebuah rumah di Okazaki, Jepun. Tak boleh menahan emosi ketika mendengar leteran ibunya, pada Ahad (20/4) kelmarin, Nobuko memukul ibunya secara brutal dengan teko.

Demikian seperti dilapor AFP, Isnin (21/4/2014).

Namun anehnya, setelah menyedari perbuatannya, Nobuko langsung menghubungi layanan kecemasan. Kepada petugas yang tiba di lokasi kejadian, Nobuko mengaku dia telah menyerang ibunya.

"Saya membunuh ibu saya," ucap Nobuko seperti dilaporkan televisyen setempat.

Polis  setempat  terus menahan Nobuko. Hingga saat ini, jurucakap polis setempat menyatakan, Nobuko masih terus disiasat atas tuduhan pembunuhan.

Tidak disebutkan lebih lanjut leteran tentang apa yang membuat Nobuko naik bengang dan kemudian memukul  ibunya secara brutal. Penyiasatan kes ini masih terus berlanjutan.

Kes serupa pernah terjadi pada Ogos 2013 lalu, ketika seorang wanita berusia 61 tahun nekat memukul  suaminya yang lanjut usia hingga mati dengan cangkir kopi. Aksi brutal ini dilakukan setelah sang isteri mengetahui bahawa suaminya bermain kayu tiga.

detikNews

No comments:

Post a Comment