Tuesday, April 8, 2014

Mengerikan! 3 Wanita Diserang Lelaki Bersenjata di Hotel Mewah

  07 Apr 2014

London, - Mengerikan! Tiga wanita dari   Emirat Arab Bersatu diserang secara brutal di bilik mereka di sebuah hotel mewah di London. Pelaku adalah seorang lelaki  bersenjata martil yang menerobos masuk ke kamar mereka. Akibat penyerangan ini, ketiga wanita tersebut terpaksa dikejarkan ke rumah sakit.

Ketiga wanita berumur 30-an tahun tersebut mengalami  cedera serius di bahagian kepala dan wajah mereka akibat serangan brutal di hotel  empat bintang, Cumberland Hotel pada Ahad, 6 April dini hari waktu setempat.

Laporan polis setempat seperti dilansir AFP, Isnin (7/4/2014), ketika kejadian, ada tiga kanak-kanak  yang sedang tidur di kamar lain yang tersambung ke kamar tiga wanita tersebut. Untunglah, ketiga anak itu tidak dilukai.

Dalam insiden mengejutkan ini, seorang dari ketiga korban ketika ini dalam kondisi kritikal  di rumah sakit di London. Sementara luka-luka yang diderita dua korban lainnya agak parah namun tidak membahayakan jiwa.

Polis London menangani serangan ini sebagai percubaan pembunuhan. Namun belum diketahui motifnya.

Polis Metropolitan London mengatakan, pihak hotel yang terletak di dekat Hyde Park itu memanggil polis pada Ahad (6/4) pukul 01.50 waktu setempat.

"Pada tahap ini, diyakini bahawa seorang suspek lelaki memasuki kamar tetamu di tingkat tujuh hotel tersebut, tempat ketiga wanita dan tiga anak-anak tidur di kamar yang bersebelahan," demikian statemen Polis  Metropolitan London.  detikNews

No comments:

Post a Comment