Monday, April 14, 2014

Wanita ini ditangkap dipercayai bunuh 7 bayinya

  14/04/2014

Anggota keselamatan Amerika Syarikat menahan seorang wanita yang dituduh membunuh tujuh bayi yang dilahirkannya sepanjang satu dekade setelah pasukan keselamatan menemui jasad bayi-bayi di sejumlah kotak kardus di garaj bekas rumah wanita itu 

Penahanan dilakukan terhadap Megan Huntsman, 39, sehari setelah polis  mendapat pengaduan dari suami Huntsman di Negara   Utah, AS.

Lelaki itu mengaku menemui kotak-kotak berisi bahagian tubuh manusia ketika sedang membersihkan garaj.

Polis kemudian datang dan menemui kotak-kotak kardus berisi tujuh jasad bayi yang dilahirkan Huntsman antara 1996 dan 2006.

Jurucakap Polis, Kapten Michael Roberts, mengatakan Huntsman dan suaminya tinggal di bawah satu bumbung ketika dia melahirkan. Namun, kami meyakini suaminya tidak tahu tindakan isterinya, ujar Roberts kepada Associated Press.

Ketika ditanya bagaimana mungkin suaminya tidak tahu, Roberts menjawab, Itu pertanyaan sejuta dollar. Luar biasa.

Penyebab kematian

Setelah ditemukan, jasad bayi-bayi tersebut dikirim ke bahagian forensik Utah untuk menjalani serangkaian ujian, termasuk ujian guna mengetahui penyebab kematian.

Sampel-sampel DNA Huntsman dan suaminya juga telah diambil guna mengetahui apakah mereka memang orang tua bayi-bayi tersebut.

Rumah yang ditinggali Huntsman merupakan milik mertuanya. Namun, Huntsman telah pindah dari sana sejak tiga tahun lalu.

Menurut tetangga Huntsman, Sharon Chipman, Huntsman dan suaminya memiliki tiga anak. Yang tertua berusia sekitar 18-20 tahun, sedangkan yang bungsu berusia sekitar 13 tahun.

Jurucakap polis, Kapten Michael Roberts, menyatakan anak-anak tersebut tidak tahu ibunya hamil, melahirkan, dan membunuh saudara-saudara kandung mereka.BBCIndonesia.com - detikNews

No comments:

Post a Comment