Friday, May 30, 2014

Dua orang terbunuh sebab masuk ke dalam tangki septik untuk ambil telepon

30/5/14

Ingin ambil ponsel di septic tank, dua warga China tewas
Septic tank. ©agnr.umd.edu
 Seorang lelaki dan ibunya di Desa Xinxiang, China, meninggal setelah mencuba mengambil telepon selular milik isterinya yang jatuh ke dalam tandas.

Laporan dari web resmi pemerintah Wilayah Henan itu menyebutkan telepon selular yang baru dibeli isteri lelaki itu berharga 2,000 Yuan, seperti dilansir laman  Asia One, Jumaat (30/5).

Suami wanita itu mencuba masuk ke dalam tangki septic  untuk mencari telepon yang jatuh itu tapi dia kemudian pengsan kerana tercium gas.

Ibu lelaki itu kemudian menyusul masuk untuk menyelamatkan anaknya tapi dia juga  pengsan. Isteri lelaki itu dan bapak mertuanya kemudian ikut mencuba masuk.

Warga desa kemudian menggunakan tali untuk menolong enam orang di dalam tangki septic  tersebut. Dalam foto yang menyebar di Internet, lubang di tangki septic  itu berukuran sekitar satu meter persegi.

Laporan menyebutkan suami dan ibu mertua wanita itu meninggal sedangkan dia sendiri masih pengsan. Dua jiran  yang mencuba ikut menolong juga masih sakit.

"Dalam waktu lima minit dua nyawa melayang dan menantu saya pengsan. Mereka meninggalkan lelaki tua setengah lumpuh dan cucu berusia satu tahun," ujar bapa saudara    suami wanita itu, seperti dikutip dalam web resmi pemerintah wilayah  .

Laporan itu tidak menyebutkan apakah telepon itu berhasil ditemui atau tidak

No comments:

Post a Comment