Thursday, July 10, 2014

Ayah Ditembak, Kanak-kanak 11 Tahun Balas Tembak Datuknya Hingga Mati

North Carolina - Insiden tragis terjadi di North Carolina, Amerika Syarikat. Seorang lelaki warga emas berusia 84 tahun   menembak anak laki-lakinya, di depan cucunya sendiri. Nahasnya, sang cucu membalas aksi ini dengan menembak datuknya , hingga mati.

Pihak berkuasa setempat, seperti dilansir CNN, Khamis (10/7/2014), menyatakan insiden ini terjadi di wilayah Kittrell, North Carolina pada Isnin (7/7) waktu setempat. Kittrell merupakan sebuah kota kecil dengan penduduk kurang dari 500 orang dan berlokasi sekitar 56 kilometer dari perbatasan dengan Virginia.

Pejabat sherrif Vance County mendapat pengaduan masyarakat mengenai adanya perkelahian di salah satu rumah warga pada Isnin (7/7) malam. Ketika tiba di lokasi, polis  menemui dua lelaki  yang terkena luka tembak, dalam kondisi parah.

Sheriff Petter White menuturkan, lelaki pertama dikenali sebagai Lloyd Woodlief yang berusia 84 tahun dan tinggal di rumah tersebut. Lloyd ditembak dengan senapang shotgun jenis 12-gauge.

"Dia meninggal dunia tak lama kemudian," ucap Sheriff White.

Sedangkan lelaki  kedua, menurut White, dikenali sebagai Lloyd Peyton Woodlief yang berusia 49 tahun dan diketahui merupakan anak Lloyd. Peyton terkena luka tembakan dari pistol kaliber .22 di tubuhnya. Peyton merupakan warga Henderson, North Carolina. Kini, dia menjalani rawatan perubatan di rumah sakit setempat atas cedera ditembak yang dideritanya.

Terdapat satu orang lainnya, yakni  kanak-kanak lelaki  berusia 11 tahun yang merupakan cucu Lloyd.
detikNews 10/7/14

No comments:

Post a Comment