Thursday, August 21, 2014

Kekasih Tikam Kepala Teman Wanitanya dengan Pedang Replika 'The Lord of the Rings'

21/08/2014  
 
A prop from the 'The Lord of the Rings' movie trilogy. A replica sword was used in the alleged attack. Photo / Getty
Pedang replika  'The Lord of the Rings' 
 Seorang lelaki dituduh telah menusuk bahagian tenggorok  kekasihnya   dengan pedang replika  dalam film ‘Lord of The Rings'. Di mahkamah, suspek mengatakan kekasihnya secara tidak sengaja mencederakan dirinya sendiri ketika keduanya terlibat dalam pertengkaran.

Adam Alberi,  warganegara  Irak sedang menjalani perbicaraan atas tuduhan percubaan  membunuh di Mahkamah Tinggi Australia Selatan.

Alberi (25) dituduh menikam pedang replika  tajam ke tengkorak kekasihnya, Karina Todorashko, 27, ketika   mangsa sedang tertidur pada bulan Julai tahun lalu di rumah tinggal sewaan mereka di pinggiran kawasan Parkside.

Pendakwa, Mark Norman mengatakan mangsa sempat mengatakan dirinya bermaksud meninggalkan Alberi, namun kepada polis  Alberi mengatakan  kekasihnya yang menyerang dirinya dan secara tidak sengaja pedang replika  itu tertikam ke tubuhnya sendiri.

"Alberi berulang kali mengatakan kekasihnya   yang melakukan penyerangan terhadap dirinya dan menusuk dirinya sendiri dibahagian kepala dengan pedang tersebut,” katanya.

" Pendakwa  unum mengatakan penjelasan tersebut tidak benar kerana secara fisikal ; keterangan tersebut mustahil terjadi dan justru terdakwa Alberi yang hendak mencuba membunuh korban, dipercayai kuat keduanya terlibat dalam pertengkaran di malam yang sama korban menyatakan akan meninggalkan Alberi,”

"Pendakwa mengatakan jika ada orang yang secara sengaja mempersenjatai dirinya sendiri dengan pedang dan kemudian secara sengaja menusukan pedang itu dengan sangat kuat sehingga boleh menembus tengkorak seseorang dan ke dalam otaknya, maka tidak diragukan lagi tentang apa yang mereka niatkan – yakni mereka berniat untuk membunuh orang itu, "katanya.

Mark Norman juga menuduh pedang sepanjang 40 cm itu sudah sengaja diasah dengan tangan hingga tajam, namun Alberi dan Todorashko keduanya membantah pernah melihat kejadian seperti itu sebelum terjadinya serangan.

"Awalnya pedang itu mungkin hiasan saja. ini jenis ;pedang khas yang tersedia secara luas dan dijual sebagai replika pedang yang digunakan dalam film seri Lord of the Rings. Tapi, apa pun asal-usulnya sebagai hiasan atau sebaliknya, pedang ini telah sengaja diasah."katanya.

Norman mengatakan setelah serangan itu Todorashko terbangun panik dan langsung menarik pedang dari kepalanya, ia lalu melompat di atas balkoninya untuk mencapai unit jiran di bawah tempat tinggalnya. Jiran  Todorashko kemudian memanggi ambulans sementara Alberi menggedor pintu tetangganya tersebut dan meminta diizinkan masuk.

Sementara itu sang korban, Todorashko yang berhasil selamat dari serangan itu mengaku dirinya hanya mampu mengingat sedikit dari serangan itu.

Wanita itu mengaku setelah ditusuk dengan pedang dia sangat bimbang nyawanya dan tidak berfikir dengan tenang ketika memutuskan melompati balkoni.

Todorashko mengaku dirinya sudah memaafkan Alberi dan ingin agar kes  ini segera selesai.

1 comment:

  1. This Is What Women Really Want !!

    Ciri - Ciri Lelaki Yang Tak Bisa Dilupakan Oleh Setiap Wanita !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete