Sunday, August 31, 2014

Tukang Ini Hampir Meninggal kerana Anak Kecil

31/8/14

Tukang Liu Mai bergelantungan di seutas tali. (Foto: Metro) 
  Tukang Liu Mai bergantungan di seutas tali. (Foto: Metro) 
  GUIZHOU – Nasib beruntung dialami seorang tukang di sebuah apartemen. Nyawanya nyaris melayang setelah tali yang digunakan dia untuk bekerja, dipotong oleh anak kecil.

Insiden itu terjadi di Guizhou,  kelmarin. Ketika itu seorang tukang bernama Liu Mai menggunakan alat dril di luar apartemen bangunan setinggi 80 kaki. Namun, tiba-tiba seorang kanak-kanak bernama Tang Chu mengambil sebilah pisau dan memotong tali yang digunakan Liu.

“Saya menggunakan mesin alat dril untuk memperbaiki lampu di luar bangunan ketika saya merasa tali bergoyang. Saya melihat ke atas untuk mencari tahu apa yang salah,” kata Liu.

“Kemudian saya melihat ada anak kecil memotong tali menggunakan sebilah pisau. Saya berteriak untuk menghentikannya dan dia tidak mendengarnya. Setelah itu tali putus. Saya sangat takut,” lanjutnya.

Beruntung tali yang digunakannya tidak putus semua. Liu harus bergayut di seutas tali, sementara temannya terpaksa menghabiskan waktu selama 40 minit untuk menariknya ke atas.

Menurut jurucakap bomba, kanak-kanak itu bertindak sesuai keinginan hati bunyi alat dril membuat dia itu kesukaran untuk mendengarkan suara televisyen . Di mana ketika itu dia sedang nonton acara kartun.

Ayahnya, Tang Peng, mengaku anaknya sudah meminta maaf dan keluarga sudah membawakan Liu satu tali baru.

“Kami juga sudah berbicara dan menjelaskan apa yang dilakukannya sangat berbahaya. Dia berjanji tidak akan melakukan hal yang sama lagi,” kata Tang Peng, seperti diberitakan Metro, Ahad (30/8/2014).

Kerana insiden itu, Tang juga sudah memikirkan untuk membawa anaknya ke terapi untuk melatih kesabarannya.okezone
 

No comments:

Post a Comment