Saturday, September 13, 2014

Kanak-kanak 8 Tahun Ditembak Ayahnya Sendiri

13/9/14

Polisi Inggris jaga lokasi kejadian penembakan (Foto: Irish Examiner) 
  Polis  di lokasi kejadian penembakan (Foto: Irish Examiner)  
LONDON - Kota Northiam, East Sussex dikejutkan  dengan peristiwa berdarah. Seorang kanak-kanak perempuan berusia 8 tahun dalam keadaan kritikal setelah ditembak pada bahagian kepala oleh ayahnya sendiri .  Si ayah kemudiannya ditemui dalam keadaan tidak bernyawa.
 
Menurut keterangan penduduk setempat, seorang lelaki  datang  kerumah mantan kekasihnya dan melepaskan tembakan pada Khamis 11 September 2014 sekitar pukul 4.00 petang waktu setempat.

Ketika polis datang ke tempat kejadian, pelaku diketahui sudah melarikan diri. Tetapi tidak lama kemudian, mereka menemui mayat seorang lelaki di sebuah kereta yang terparkir di luar rumah mangsa. Lelaki itu telah membunuh diri dengan menembakkan pistol yang dibawanya.

Seorang warga, Anthony Burr mengatakan, mendengar lelaki itu datang ke rumah mantan kekasih dari menembak puterinya sendiri. "kira-kira pukul 4.00 petang saya pulang ke rumah dan mendengar ada suara tembakan dari dalam rumah," kata Burr, seperti dikutip Irish Examiner, Jumaat (12/9/2014).

"Kemudian jiran saya mengatakan, mendengar laporan bahawa seorang ayah menembak puterinya sendiri dan saat ini masih jadi buruan. Tetapi kemudian saya mendengar pelaku menembak dirinya sendiri," lanjutnya.

Polis  masih kelihatan memenuhi desa kecil di kawasan tersebut. "Kami menganggap kes ini sebagai insiden terkait kejahatan rumah tangga dan tidak yakin ada orang lain yang terlibat," kata Ketua Polis East Sussex, Neil Honnor.

Honnor menambahkan, pihaknya belum dapat mengesahkan   hubungan dari mereka yang terlibat insiden ini. Sementara kanak-kanak perempuan tersebut diketahui masih bertahan hidup dan dalam keadaan  kritikal.  

No comments:

Post a Comment