Friday, September 19, 2014

Lady Gaga pelajari Islam?

19/9/14

Lady Gaga pelajari Islam?
Lady Gaga. ©2014 Merdeka.com Penyanyi pop Lady Gaga tertangkap kamera berjalan-jalan di Kota Istanbul, Turki namun sedikit mengejutkan, dia mengenakan jilbab. Ramai  orang mengira dia kini mempelajari Islam.

Stesyen  televisyen  Al Arabiya melaporkan, Jumaat (19/9), penyanyi lekat dengan gaya busana pelik serta kerap memperlihatkan aurat ini justru tampil sopan. Dia mengenakan baju panjang hitam (abaya) serta syal warna-warni yang dipakainya menutupi kepala, seperti jilbab. Lady Gaga berjalan-jalan ke pelbagai pusat membelibelah.

Berbusana konservatif juga dilakukan Gaga di Kota Dubai,   Emirat Arab Bersatu awal bulan ini ketika mengadakan konsert di sana. Namun Gaga tampil tanpa jilbab.

"Saya rasa sangat penting menghormati budaya lain dan tak perlu memaksa mereka menerima apa kita yakini di negara kita sendiri," ujar Gaga.

Banyak orang mengira Gaga telah mempelajari Islam namun faktanya dia hanya mencuba menghormati lingkungan dengan berbusana baik. Di luar   Emirate dan Turki Gaga menghadiri acara di Ibu Kota Athena, Yunani dengan mengenakan kutang berdesain kerang berwarna metalik serta dalam  dalam G-String warna merah muda.

Lady Gaga satu di antara penyanyi ditolak masuk ke Indonesia sebab gaya busana dan lagu-lagunya dipercaya pemujaan terhadap setan.

sumber:merdeka.com

No comments:

Post a Comment