Thursday, September 25, 2014

Mengerikan! Anggota Parlimen Mexico Yang diculik Ditemui Mati Dibakar

 25/9/14
Mexican Congressman Gabriel Gomez Michel at the Mexican Congress on 21 November, 2013 
 Gabriel Gomez Michel was abducted on Monday/ AFP
 
Mexico City - Dilaporkan diculik, seorang anggota parlimen Mexico ditemui mati   dibunuh. Tragis, jasad anggota parlimen ini ditemukan dalam kondisi hangus terbakar.

Kes ini mengejutkan publik setempat, terutama anggota parlimen lain dan jajaran pemerintahan Mexico. Gabriel Gomez Michel sedang dalam perjalanan ke lapangan terbang  pada Isnin (22/9), ketika insiden terjadi.

Otoriti setempat menyatakan, kereta yang ditumpangi Michel sedang bergerak  aju di wilayah Jalisco, ketika tiba-tiba ditahan oleh paling sedikitnya lima kereta tak dikenali. Demikian seperti dilansir AFP, Khamis (25/9/2014).

Jasad mantan doktor kanak-kanak ini ditemui pada Selasa (23/9) pagi di wilayah lain, Zacatecas yang letaknya berdekatan dengan wilayah Jalisco.

Jasad Michel ditemui dalam kondisi hangus di dalam keretanya, bersama sesosok jasad yang dipercayai asistennya, yang juga dalam kondisi hangus.

Pasukan ahli forensik mengidentifikasi kedua jasad tersebut sebagai Gomez Michel dan Heriberto Nunez Ramos. Menurut otoriti setempat, jasad keduanya dalam kondisi hangus sangat parah sehingga belum boleh diketahui bagaimana keduanya dibunuh.

Pendakwa Jalisco, Luis Carlos Najera menyatakan, penyiasat  yakin  bahawa kelompok penjenayah terorganisir berada di balik pembunuhan keji ini. Hal ini, salah satunya didasarkan pada cara penculikan kedua korban.
sumber:detikNews/ AFP

No comments:

Post a Comment