Thursday, October 23, 2014

Datuk Bandar letak jawatan kerana memandu dalam keadaan mabuk

 
 Alan Long (Reuters)
California - Seorang walikota di wilayah California, Amerika Syarikat mengundurkan diri setelah ditangkap kerana memandu dalam keadaan mabuk. Walikota tersebut memicu kecelakaan yang mncederakan empat remaja setempat.

Seperti dilansir Reuters, Rabu (22/10/2014), Alan Long mengundurkan diri dari jabatannya sebagai Walikota Murrieta maupun sebagai anggota dewan kota setempat.

"Saya tidak yakin di bawah situasi ketika ini, pantas bagi saya untuk tetap menjawat posisi ini," ujar Long dalam pernyataannya via peguamnya, Virginia Blumenthal.

"Saya khuatir ini hanya akan mengalihkan perhatian dari perbahasan paling penting yang harus kita fokuskan, demi masa depan kota ini," imbuhnya

Lelaki berusia 44 tahun ini ditangkap pada Khamis (16/10) lalu, kerana memicu kecelakaan akibat memandu di bawah pengaruh alkohol. Kereta semi truk yang dipandu Long melanggar sebuah kereta yang membawa empat siswa Murrieta Valley High School.

Menurut polis  setempat, empat siswa tersebut mengalami  cedera akibat kecelakaan ini. Ketika polis  tiba, Long masih berada di lokasi kejadian.

|Dia ditahan. Long akhirnya dilepaskan pada Jumaat (17/10) setelah membayar jaminan US$ 50 ribu. Dia dijadualkan akan hadir dalam sidang perdana   pada 11 Desember akan datang.
sumber: detikNews 22/10/14

No comments:

Post a Comment