Thursday, October 2, 2014

Lubang monster ini telan enam korban jiwa

1/10/14
Lubang monster di Krimea telan enam korban jiwa
Lubang besar di jalanan Krimea Ukraine. ©news.com.au
 Enam orang, termasuk dua kanak-kanak, terbunuh ketika kereta  mereka tumpangi jatuh ke dalam lubang raksasa di tengah jalan dekat ibu kota Krimea, Simferopol. Dari foto terlihat lubang itu seperti tanah runtuh.

Foto di unggah ke Internet memperlihatkan lubang itu berada di tengah jalan dengan lebar 7.62 meter dan dalam enam meter, seperti dilansir web  news.com.au, Selasa (30/9).

Dengan lubang selebar dan sedalam itu, tidak heran jika pemandu bernama Ibrail Eskandarov tidak boleh mengelak di malam har ketika melintasi jalan itu.

Eskandarov dan isterinya, Eskandarova, anak kembarnya Asan dan muslim, tiga tahun, dan Aliye, 16 tahun, mati dalam kejadian itu. Teman mereka, Salimova Asiye, 37 tahun, juga ikut meninggal. Dua anak Salimova, Serim, 12 bulan dan Levida, 12 tahun,   dirawat di rumah sakit akibat cedera parah. Kondisi mereka dilaporkan kritikal.

"Kami sudah menurunkan 43 petugas penyelamat di lokasi bersama 16 kederaan untuk usaha penyelamatan. Kami berusaha menyelamatkan seorang kanak-kanak lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan 12 tahun. Keduanya kini dalam  rawatan serius," kata jurucakap pasukan penyelamat Leonti Kirillov.

Pihak keselamatan  kini sedang menyiasat apa penyebab munculnya lubang besar itu.
sumber:merdeka.com

No comments:

Post a Comment