Monday, October 20, 2014

'Salah, jika anggap hanya kita yang berjuang'

HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: "Perjuangan kita berteraskan Islam. Justeru itu, asasnya berkait wahyu Allah Jalla Jalaaluh dan sunnah An-Nabawiyyah," kata Ahli Parlimen Temerloh, Nasrudin Hassan.

Menurutnya, ia bukan sebuah pertarungan melampias 1001 kemahuan, sebaliknya satu tindakan penuh disiplin atas manhaj dan prinsip jihad untuk meninggikan kalimah Allah swt.

"Kita wajib berjuang dengan segala upaya yang kita miliki. Menjadi satu larangan Allah kepada mereka yang berpeluk tubuh dan enggan berjuang," tulis beliau menerusi facebook.

Justeru, tambah beliau ambillah apa jua posisi selaras kemampuan dan kekuatan yang dipersiap tanpa menafikan peranan mereka yang berjuang dalam batas upaya mereka.

"Salah, jika kita menganggap hanya kita yang berjuang sebagaimana salahnya kita apabila kita rasa bahawa kita sahaja yang hebat dan betul," ujarnya lagi.

Namun, jelasnya nilai perjuangan bukan terhenti dengan demo, gas pemedih mata dan lokap semata-mata, sebaliknya nilai sebuah perjuangan itu berasaskan kebenaran yang diperjuang serta keikhlasan dalam memperjuangkannya. - HARAKAHDAILY 20/10/2014

No comments:

Post a Comment