Monday, November 24, 2014

Menyayat hati. Suku abad buta, Lelaki tua ini susah payah tulis surat cinta untuk isterinya

24/11/14

Seperempat Abad Buta, Lansia Ini Susah Payah Bikin Surat Cinta Pertama untuk Istri Setianya
 
 
 
 
 
The Huffington Post
Surat cinta Alden Hiltunen untuk    isterinya

  AMERIKA SYARIKAT - Kisah ini tentang cinta, kesetiaan dan sebuah komitmen. Lelaki yang kini sudah lanjut usia ini buta  selama 25 tahun.

Namun, isterinya tetap setia mendampinginya selama itu dan menyiapkan segala kebperluanya sehari-hari.

Khabar gembira lantas tiba, ketika dia menerima bantuan telescopic lens disisipkan di salah satu matanya. Lelaki bernama Alden Hiltunen, seperti dilansir dari The Huffington Post, melakukan  pembedahan di Universiti Michigan Kellog Eye Center.
Pembedahannya berjalan lancar. Alden akhirnya boleh mengenali dan melihat wajah seseorang, membaca dan juga menulis.

Tapi, kerana terlalu lama menderita kebutaan, penglihatannya masih agak sedikit kabur. Tapi dia tetap bersyukur. Ia memutuskan untuk mulai belajar menulis.
Tulisan pertama yang ingin dia buat adalah sepucuk surat untuk isterinya tercinta, Glenda, yang selalu menemaninya hingga saat ini.

Pesan di surat itu sangat singkat, namun romantis. "I love you, Glenda." tulisnya. Hamilton, cucu Alden dan Glenda, lalu mengunggah foto itu ke laman Reddit.
Ia mengatakan, neneknya itu langsung menangis begitu melihat surat pertama si kakek sejak dia boleh melihat lagi.

“Dia bilang segala sesuatu yang sudah kita lakukan dan usahakan untuk kakek boleh melihat lagi terbayar sudah. Semoga foto ini boleh menginspirasi orang-orang bahawa cinta masih ada meskipun kau sudah lanjut usia,” kata Hamilton.
sumber: TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment