Wednesday, November 26, 2014

Pengasuh Terakam CCTV Menyeksa Bayi yang Diasuhnya

25/11/14

 
Screenshot YouTube Salah satu adegan babysitter menyeksa bayi yang terakam CCTV di rumah majikannya.
KOMPAS.com — Seorang pengasuh bayi di Uganda ditahan    polis setempat kerana tertangkap kamera tersembunyi atau closed circuit television (CCTV) sedang menyeksa bayi berumur dua tahun yang selama ini diasuhnya. Dalam rakaman video tersebut, ia memijak bayi yang sudah terbaring di lantai itu berkali-kali di bahagian wajah, perut, dan kaki.

Ketika kedua orangtuanya pulang ke rumah, bayinya menangis terus-menerus. Si ayah pun curiga kerana melihat bekas lebam di sekujur tubuh puterinya yang bernama Aneela Kamanzi itu. Ia langsung memeriksa rakaman CCTV dan melihat apa yang dilakukan pengasuh bayinya selama ini.

Dikutip dari Dailymail, pengasuh bayi itu bernama Jolly Tumuhiirwe. Dia langsung ditahan setelah majikannya, Erick Kamanzi, membuat laporan   polis . Jolly didakwa atas percubaan membunuh dan akan dibicarakan pada 8 Disember 2014 akan datang.

Erick mengaku memang curiga dengan tindak-tanduk pengasuh bayinya selama ini. Namun, dia enggan menyoalnya dan memilih untuk memasang CCTV saja di dalam rumahnya. Setelah kejadian ini, bayinya kerap merasa trauma dan mengeluhkan sakit di sekujur tubuhnya.

Video penyiksaan terhadap bayi ini diunggah dalam YouTube dan menuai kecaman dari para netizen di seluruh dunia.
Editor : Farid Assifa
Sumber: Tribun Medan

No comments:

Post a Comment