Monday, January 26, 2015

Kanak-kanak dipukul pengurus restoran kerana ambil sisa makanan pengunjung

26/1/15
Ambil makanan sisa, bocah dihajar manajer resto Burger King Turki
Bocah Suriah dipukuli manajer restoran di Turki sebab ambil makanan sisa. asiaone.com ©2015 Merdeka.com


Seorang kanak-kanak imigran Syria dipukuli membabi buta oleh pengurus  restoran makanan segera di Kota Istanbul, Turki sebab dia memakan sisa santapan pengunjung.
Laman asiaone.com melaporkan, Ahad (25/1), restoran Burger King di wilayan Sirinevler dikecam lantaran memukul kanak-kanak berusia sekitar sembilan tahun yang ketahuan memakan makanan sisa. Anak itu sampai berlumuran darah. Sambil menangis dia bersihkan sendiri luka-lukanya.

Saksi   mengambil gambar kejadian itu dan mengunggahnya di jejaring sosial membuat warga bereaksi keras dan menuntut restoran itu ditutup.

Perusahaan TAB yang memegang lisens  pembukaan Burger King di Turki mengatakan mereka sudah menyiasat kes itu dan pengurus  tersebut sudah dipecat sebab kelakukan buruknya.

"TAB menyesal atas kejadian ini dan seharusnya dapat dielakkan. Kami meminta maaf dan telah memecat pelaku," ujar keterangan dari pihak TAB.

Meski mengaku salah TAB tidak memberikan gantirugi apa pun pada anak itu. Menurut mereka merumahkan pekerjanya sudah cukup.

Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment