Monday, January 26, 2015

Lelaki ini tahu dia ada anak setelah baca surat isterinya yang hilang 55 tahun

26/1/15

Kakek Ini Tahu Punya Anak Setelah Baca Surat Istrinya yang Hilang 55 Tahun
Metro.co.uk
Surat yang tersembunyi di dalam laci selama 55 tahun.
TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Seorang lelaki warga emas berusia 81 tahun baru mengetahui bahawa dirinya memiliki putera setelah dia menemui surat dari mendiang isterinya yang tersembunyi di dalam laci selama 55 tahun.
Pasca kematian isterinya, Tony Trapani (81) membersihkan almari tempat penyimpanan surat-surat berharga.

Ketika dia merapikan satu persatu dokumen itu, terdapat sepucuk surat yang ditulis oleh mantan kekasihnya.

Keberadaan surat yang dituliskan di tahun 1959 itu, tak pernah diketahuinya kerana disembunyikan darinya selama ini.

Dari surat itu, dia baru mengetahui bahawa mantan kekasihnya itu telah melahirkan anaknya.
"Saya memiliki anak kecil. Dia berumur lima tahun sekarang. Apa yang saya ingin katakan, Tony, dia adalah anak kamu. Dia lahir pada 13 November 1953," ujarnya.
Setelah selesai membacanya, Tony segera melacak keberadaan anaknya dan berhasil menemuinya. Dikutip dari Metro.co.uk, anak itu bernama Samuel Childress (61).

Dalam wawancara dengan Fox17, Tony mengungkapkan ketidakpercayaannya kepada mendiang isterinya kerana tidak pernah menyampaikan surat itu.
"Kenapa isteri saya tidak memberitahu saya, saya tidak tahu. Dia selama ini menginginkan seorang anak dan dia tidak dapat memilikinya. Dia mencuba dan terus mencubanya."

"Dia adalah anak saya yang saya miliki seumur hidup saya, tapi mengapa isteri saya menyembunyikan surat itu dari saya," tutupnya. [Sumber: Metro.co.uk].

No comments:

Post a Comment