Friday, February 20, 2015

Jutawan langgar pekerjanya sampai mati kerana lambat buka pagar rumah

20/2/15
Jutawan India tabrak satpam sampai mati karena lamban buka pagar
Aksi arogan pengguna kereta mewah di India ini sudah keterlaluan. Pengusaha superkaya Muhammad Nisham (39 tahun) membunuh satpam rumahnya sendiri, hanya kerana dianggap lambat buka gerbang. 

Seperti dilansir Times of India, Khamis (19/2), sambil memandu kereta jip  Hummer, Nisham melanggar korban bernama K. Chandrabose (47 tahun). Beberapa jam usai kejadian, pengusaha yang rumahnya berada di Kota Thrissur, Negara   Kerala itu segera ditahan polis.

Insiden ini terjadi minggu lalu. Empat hari lalu Bose mengembuskan nafas terakhir kerana komplikasi luka dalaman. Polis  mendakwa Nisham melakukan pembunuhan tingkat 2.

Dari maklumat yang diperoleh polis , Nisham naik darah melihat gerbang pagar tak   dibuka oleh Bose. Saat itu dia pulang dini hari dan mengaku ingin cepat-cepat tidur. Belum diketahui apakah pengusaha tembakau ini dalam pengaruh alkohol atau dadah ketika melanggar  satpam malang   tersebut.
Nisham ternyata sering membuat ulah. Tahun lalu namanya jadi pemberitaan media India kerana anaknya yang baru berumur 9 tahun dibiarkan memandu Ferrari.
Pengusaha keranjingan ini pun pernah menyekap seorang polis wanita di dalam sedan mewah Rolls Royce kerana saman Nisham yang melanggar rambu lalu lintas. Dia selalu lepas dari jerat hukum kerana membayar jaminan.
Pengusaha ini dikenal suka mengumpul  kereta mewah. Selain Ferrari, Hummer, dan Rolls Royce, Nisham memiliki Range Rover, Jaguar, dan Aston Martin. 

Selain  perniagaan tembakau, Nisham diketahui menjalankan perniagaan hotel dan perhiasan. Gerah kerana Nisham sering terlibat kes, Polis Kerala menolak melepas si pengusaha dengan ikat jamin . Seluruh kenderaannya dan pistolnya disita.
sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment