Tuesday, March 31, 2015

Anjing Liar Ramaikan Pemakaman Wanita Pemberi Makan

30/3/15 

Anjing Liar Sambangi Pemakaman Wanita Pemberi Makan
Daily Mail
Beberapa ekor anjing liar berbaring  dekat jenazah Margarita Suarez, nenek tua yang biasa memberi makan anjing dan kucing liar. Mereka dipercayai memberikan penghormatan terakhir. 

YUCATAN - Binatang tahu cara membalas jasa! Beberapa ekor anjing liar memberikan penghormatan terakhir untuk seorang nenek di acara pemakamannya. Selama hidupnya si nenek biasa memberi mereka makanan.

Margarita Suarez, seorang penyayang binatang yang berasal dari Merida, Yucatan, meninggal dunia pada bulan ini, setelah berjuang melawan penyakit yang menggerogoti tubuh tuanya.
Selama hidupnya ia dikenali kerana kebaikannya terhadap semua jenis binatang, dan terbiasa memberikan makan kepada anjing dan kucing liar yang muncul di rumahnya.

Dia biasa membawa sekantong makanan jika dia berada di luar rumah, sehingga dia boleh memberi makan hewan-hewal liar yang ditemuinya di jalan. Seperti dikutip dari Dailymail,  30/3/2015 .

Ketika anjing-anjing itu muncul di rumah mayat , tempat di mana jenazah Margarita disemayamkan, keluarganya sangat terkejut. Pasalnya pekerja di rumah mayat tak membawa anjing-anjing tersebut dan mereka tak pernah melihat anjing-anjing itu sebelumnya.

Menyedari bahawa mereka datang untuk memberikan penghormatan terakhir mereka ke Margarita, pihak rumah mayat mengizinkan mereka untuk masuk dan duduk   dekat keranda wanita berusia lanjut tersebut.
Di hari pemakaman, yaitu 15 Mac 2015, para anjing tersebut berada di belakang kereta yang membawa jenazah Margarita, dan kembali ke rumah mayat.

Mereka baru pergi setelah jenazah Margarita sedang dipersiapkan untuk kremasi. "Dalam dukacita, mereka melompat kegirangan, itu sangat indah," ujar puteri  Margarita, Patricia Urrutia.
Dia meyakini anjing-anjing itu berada di sana untuk mengucapkan selamat tinggal kepada seseorang yang sudah begitu baik kepada mereka.
Sumber:TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment