Thursday, March 5, 2015

Polis Hentikan Keretapi demi Selamatkan Seekor Anjing

  5 Mac 2015
 
NBCNEWS Polis Tampa, Serjan Rich Mills mengendong Cabela setelah anjing itu diselamatkan dari sebuah rel keretapi pada Rabu (4/3/2015).

TAMPA,   Polis  Florida, AS, terpaksa menghentikan sebuah keretapi yang sedang melaju pada waktunya demi menyelamatkan seekor anjing yang telah ditembak dan diikat ke rel kereta,pi kata polis , Rabu (4/3/2015) malam waktu setempat.

Anjing tersebut, yang mulanya dinamakan R & tetapi kemudian berubah jadi Cabela oleh polis , akan selamat tetapi satu kakinya terpaksa dipotong  

Polis Tampa mengatakan, mereka mendapat tiga panggilan telepon tentang penembakan dan menemui anjing tersebut diikat dengan sehelai sabuk di rel keretapi di daerah Sulphur Springs di utara pusat kota pada sekitar 17.23. Anjing itu, yang berusia 1 hingga 2 tahun, ditembak dua kali di leher di bahagian atas bahu kanannya.

Pihak keselamatan terpaksa  menghentikan sebuah keretapi yang sedang mendekat saat sejumlah petugas melepas anjing tersebut. Anjing lalu dilarikan ke Tampa Bay Veterinary Emergency Center.

Menurut polis , anjing itu masih hidup dan stabil, tetapi kaki kanan depannya harus diamputasi. Polis  mengatakan, mereka tidak tahu siapa yang mengikat Cabela ke rel keretapi dan meminta masyarakat memberi maklumat pelakunya atau pemilik anjing itu.
ditor : Egidius Patnistik
Sumber: NBCNews/KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment