Tuesday, March 3, 2015

Wanita Habiskan US1.4 juta untuk Kekasih yang Tak Pernah Ditemuinya

3/2/15

 JAKARTA - Meskipun tak pernah melihat wajah kekasihnya di Afrika, wanita ini rutin mengirimkan wangnya selama 18 bulan terakhir hingga mencapai 1.4 juta Dollar AS . Dan dia mengaku tidak menyesal.

Sarah, seorang wanita yang telah dua kali bercerai dalam hidupnya, bertemu dengan Chris Olsen, 18 bulan yang lalu di dunia maya. Sejak itu mereka sering menghubungi satu sama lain dan berbicara hingga berjam-jam setiap harinya.
Dalam beberapa kesempatan, kekasih imajiner Sarah, meminta wang kepadanya. Dan meskipun aksen bicaranya berubah-ubah dari waktu ke waktu, dia meyakini bahawa kekasihnya itu patut diperjuangkan.

Chris katanya berusaha untuk menjumpainya di Amerika Syarikat   berulangkali, namun setiap kali dia akan pergi, dia ditangkap oleh otoriti dengan tuduhan dokumen palsu.

Kepadanya Chris mengaku berasal dari Milan, Itali  dan sedang dalam perjalanan perniagaan di Afrika Selatan. Namun dia juga mengatakan bahawa dia bekerja di Nigeria dan Benin.

"Orang yang menarik datang ke sana dan berkata" wow anda terlihat seperti anda tidak akan pernah menyakiti seekor lalat ". Aku berkata "wow orang ini benar-benar tampan, aku tidak percaya dia berbicara padaku!". "
Wang yang dikirimkan Sarah ke Chris, diakuinya untuk membayar untuk tagihan hotel, peguam, kad kredit curian dan 550,000 Dollar AS wang jaminan.

"Saya percaya Chris telah menganggap saya sebagai isterinya."
"Beberapa kali saya ragu dan bertanya-tanya apakah ini nyata atau penipuan. Namun saya 95 peratus yakin bahawa Chris mengatakan yang sebenarnya . Bahawa ini legit," lanjutnya. Metro.co.uk
Penulis: Samuel Febrianto
Editor: Hendra Gunawan/
Sumber|:TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment