Thursday, April 2, 2015

GST: Apa pendirian MP BN ketika rakyat tertekan

HARAKAHDAILY | .

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen BN digesa tidak memekakkan telinga dan membutakan mata akan reaksi suara dan tulisan rakyat membantah pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang bermula hari ini.

Ahli Parlimen Bachok, Ahmad Marzuk Shaary dalam tulisannya menyatakan bahawa 1 April sering dijadikan tarikh segelintir mereka yang tidak bertanggungjawab bagi acara membodohkan yang lain.

1 April sering dijadikan tarikh segelintir mereka yang tidak bertanggungjawab bagi acara membodohkan yang lain.

1 April 2015 juga adalah satu tarikh malang buat rakyat Malaysia apabila mereka ditindas dengan sistem percukaian GST. GST dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional, yang dipersoal integriti mereka dan terpalit dengan pelbagai skandal rasuah dan penipuan.

1 April 2015 rakyat terus mencemuh dan mengkritik GST di mana-mana pasar raya, pasar tani, kedai kopi, kedai runcit juga setiap kali duit mereka dikeluarkan untuk berbelanja.

1 April 2015 rakyat bersuara dan menulis secara terbuka menyindir dan membantah GST.

1 April 2015, suara Ahli Parlimen BN mula cenderung diam seribu bahasa. Lupakah mereka saat suara mereka menyatakan sokongan pada GST pada sidang parlimen yang lepas?

1 April 2015, ahli parlimen BN cenderung mengambil sikap menyokong tidak, menentang pun tidak. Bersuara menyokong GST pasti berlawanan dengan suara kemarahan rakyat yang diwakili. Bersuara menentang GST pasti berlawanan dengan dasar kerajaan BN yang memerintah, yang mereka sendiri menyokongnya.

1 April 2015 saya menggesa seluruh Ahli Parlimen BN tidak memekakkan telinga dan membutakan mata akan reaksi suara dan tulisan rakyat membantah pelaksanaan GST.

1 April 2015 saya menggesa Ahli Parlimen BN agar bersuara dengan suara rakyat, yakni Bantah GST! - HARAKAHDAILY 1/4/2015

No comments:

Post a Comment