Sunday, April 26, 2015

'Iblis' Kembar Ditemui di Otak Wanita Ini

26/4/15

Yamini Karanam. Foto
BAKUL - Sering mengalami gangguan di daerah kepala, seperti sakit kepala, gangguan suara, atau hal-hal lainnya, tentu membuat seseorang penasaran, apa yang telah terjadi dengan kepalanya, atau penyakit apa yang sedang menghinggapinya.

Tidak jarang juga sakit di daerah kepala diakibatkan oleh gaya hidup yang kian tidak sihat, seperti sering makan makanan yang tidak sihat, terlalu banyak lemak, makanan segera dan juga jarang berolah raga.

Tetapi yang ditemui di kepala tepatnya di otak wanita ini sungguh mengejutkan, setelah ia mengalami gangguan sakit di kepalanya selama puluhan tahun. Ternyata doktor menemui kembaran embrio di dalam otaknya.

Doktor menemui kembarnya, yang secara medikal  dikenal sebagai 'teratoma', lengkap dengan tulang, rambut dan gigi, di dalam otak Yamini Karanam, wanita berusia 26 tahun.


Kembaran Yamini Karanam di otaknya.
Yamini meminta bantuan perubatan  pada bulan September lalu, ketika dia mulai berjuang untuk tetap dapat berbicara dan membaca.

"Jika beberapa orang sedang berbicara di dalam ruangan, saya tidak mengerti apa yang mereka cakap. Aku hanya tidak membayangkan semua ini," kata Yamini dikutip dari NBC, Los Angeles.

Doktor mulanya mencurigai,yang di dalam otaknya terdapat tumor, namun kenyataannya salah. Dicurigai, kembar tersebut telah  berkembang namun kemudian mengganggu perkembangan di otaknya.

Yamini, dari Indiana, sambil bercanda mengatakan bahawa teratoma itu adalah 'saudara kembar jahatnya' atau 'iblis' yang telah menyiksa dia selama 26 tahun terakhir.

sumber: VIVA.co.id

No comments:

Post a Comment