Saturday, April 18, 2015

Selepas Melahirkan Bayi di Tandas, Gadis Ini Kembali Bekerja

  17 April 2015
 
Mirror. Bayi ini ditinggalkan dalam sebuah tandas sebuah kilang di China, setelah dilahirkan ibunya yang masih remaja. Beruntung, bayi itu ditemui selamat dan langsung dibawa ke rumah sakit.

BEIJING,  — Seorang remaja perempuan di China melahirkan bayinya di dalam tandas kilang meninggalkan bayi itu dan kembali bekerja seolah tak terjadi apa-apa.

Ding Xiaoying (17) mengatakan terlalu malu untuk mengakui bahawa dirinya telah mengandung dan ditinggalkan kekasihnya yang hanya membekalinya wang sebesar Rp 2 juta.

Ding, yang panik dan khuatir kehilangan pekerjaannya,terus pulang ke rumah untuk mengganti pakaian setelah melahirkan bayinya .
 
Setelah berganti pakaian bersih, Ding langsung kembali ke  kilang dan meneruskan pekerjaannya seolah tak terjadi sesuatu. Namun, keberadaan bayi malang itu diketahui oleh seorang penjaga keselamatan perempuan Shi Feng (30), yang mendengar tangisan bayi dari dalam tandas

Feng kemudian mencari sumber suara bayi itu dan mengaku sangat terkejut saat menemukan bayi yang masih merah itu di dalam salah satu tandas kilang. Feng kemudian melaporkan hal tersebut kepada polis .

"Saya takut menceritakan hal ini kepada orangtua saya kerana mereka akan memarahi saya habis-habisan. Saya juga tak menceritakan hal ini kepada teman kerja kerana saya tak memiliki teman. Tak ada yang peduli kepada saya," kata Ding, asal Wenzhou, kepada polis

Ding kemudian dibawa ke rumah sakit untuk menjalani pemeriksaan. Para doktor mengatakan, gadis itu dalam kondisi sihat, tetapi memerlukan bantuan psikologi.

Saat ini Ding berada di bawah pengawasan doktor dan diberi kesempatan berkumpul dengan bayinya agar mereka boleh membentuk sebuah hubungan.
Editor : Ervan Hardoko
Sumber: Mirror/KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment