Saturday, April 25, 2015

Tendangannya 'Tersasar' Mengenai Penonton, Ronaldo Berikan Jerseynya. Hiba rasa


Sabtu, 25 April 2015
 
Tendangannya 'Nyasar' ke Penonton, Ronaldo Berikan Kostumnya
Ronaldo berikan jerseynya untuk suporter cilik Real Madrid (http://metro.co.uk)

Ada momen menarik dalam  pertandingan  separuh akhir Liga Champions antara Real Madrid versus Atletico Madrid di Stadium Santiago Barnabeu, Madrid pada Khamis 23 April lalu.

Sebelum pertandingan , ketika para pemain Real Madrid melakukan pemanasan, Cristiano Ronaldo yang sedang mengeksekusi latihan tendangan bebas tanpa sengaja bola tendangannya tersebut tersasar mengenai salah seorang penonton.

Seperti yang diberitakan metro.co.uk, penonton yang terkena ‘sengatan’ deras bola eksekusi CR7 tersebut pun terkejut dan harus dibantu pasukan perubatan . Penonton itu diketahui  seorang suporter cilik Madrid yang memang posisinya tepat berada di tribun belakang gawang.

Tak disangka kapten pasukan kebangsaan Portugal ini langsung menunjukkan sisi kepedulian ketika dia melihat bahawa salah satu tendangannya justru mengarah ke seorang kanak-kanak.

Setelah melihat apa yang terjadi, ia pun menunggu hingga sesi pemanasan itu selesai lalu langsung menghampiri kanak-kanak    tersebut dan memberikan jersey yang dipakainya kepada kanak-kanak tersebut sebagai ungkapan permintaan maaf. 

No comments:

Post a Comment